di. 14 februari 2012 | 17:00 uur
Bron: Nu.nl
BAARN - Dat een mediterraan dieet goed voor je is, is inmiddels geen nieuws meer. Een nieuwe studie suggereert dat je niet alleen langer leeft door het dieet, maar dat het ook nog eens goed is voor je hersenen.
Onderzoekers ontdekten dat mensen die mediterrane voeding eten, minder kleine aantastingen van de bloedvaten in de hersenen hebben.
Het mediterrane dieet is gebaseerd op de voeding van de bevolking rond de Middellandse Zee, zoals Italiƫ en Griekenland.
Er wordt veel groente en fruit, vis, volle granen, peulvruchten, olijfolie gegeten en gematigde hoeveelheden alcohol gedronken. En weinig rood vlees, verzadigde vetten zoals boter en geraffineerde granen.
Lees
hier het hele artikel.